dimarts, 25 de desembre del 2012

ELS MARCADORS SOCIALS

Els sistemes de marcatge en línia, coneguts amb el nom de marcadors socials ens faciliten en gran mesura el registre de les nostres adreces preferides. No només perquè podem accedir a la nostra llista de favorits des de qualsevol ordinador connectat a Internet, sinó ja que també els podem compartir amb qui vulguem. De totes maneres,  podem tenir la nostra llista privada. A més, podem trobar usuaris amb interessos idèntics als nostres, que utilitzen les mateixes etiquetes i accedir als seus favorits. D'aquesta manera, ens enriquirem ja que podrem acoseguir informació de fonts diverses que no havíem trobat.

En aquest vídeo, s'explica d’una manera entenedora què són i com funcionen els marcadors socials, centrant-se en el primer que explicaré, el del.icio.us.


                       


Un altre marcador social seria el Míster Wong, una web multilingüe creada a Alemanya el 2009, que té una especial incidència en el sector educatiu. Aquesta eina, de fet, és una pàgina que permet emmagatzemar les adreces d'internet que trobem interessants mitjançant un sistema d'etiquetes que es poden compartir amb altres usuaris, esdevenint així marcadors socials. També es poden crear grups d'usuaris que comparteixen els mateixos interessos  o bé seguir l'activitat de determinades persones. 

L'últim marcador social que comentaré és el Pearltrees. Per començar, us adjunto el vídeo que utilitza aquest programa per a promocionar-se.



Aquesta eina considera cada adreça web que emmagatzemem com una perla que podem guardar. Desrprés, segons el nostre criteri, podem agrupar aquestes perles dins de perles més grans, així estem estructurant i organitzant els nostres favorits com vulguem. La manera de presentar-ho, és en forma d'un arbre, on cada perla es troba al final d'una branca. El funcionament és molt intuitiu ja que per organitzar-les nomes cal arrastrar-les i recolocar-les fàcilment.  A més, aquest servei també té funcions socials, podem connectar-nos amb altres usuaris i arrosegar les seves perles que t'interessin cap a la teva, podem compartir-ho am el Twitter, el Facebook o el blog. Per demostrar-vos això, aquí us deixo el meu arbre del Pearltrees. 




En conclusió, crec que ha estat una eina molt útil, ja que així puc guardar i organitzar les adreces webs que trobo interessants per disposar d'elles quan ho necessiti. 


PER A COMPLEMENTAR

Aquesta és la meva llista dels tres marcadors socials més rellevants, però si en voleu saber més us recomano visitar aquesta entrada del blog "Una docena de". 

Per tal d'ampliar tota la informació també us deixo aquesta adreça web perquè la visiteu si esteu interessats, en ella podreu trobar enllaços cap a lectures i vídeos que completaran el vostre coneixement.


ELS MARCADORS SOCIALS A L'AULA



Pensant sobre la definició dels marcadors socials com a eines en línia que permeten emmagatzemar, classificar, comentar i compartir informació d'una manera senzilla i efectiva, vaig observar que podrien ser ideals per complementar l’educació dels nens.  Per aquest motiu, vaig informar-me sobre el tema i vaig arribar a les conclusions que exposaré tot seguit.

Cada vegada és major l’ús de les TIC a l’aula, en aquest sentit els marcadors socials són una bona alternativa ja que ajuden a la formació íntegra dels estudiants d’una manera que ells noten molt propera i amb unes eines que són de fácil utilització. Els avantatges d’incorporar marcadors socials a l’aula són múltiples, però he confegit una llista amb els que he considerat més importants:

  • Permeten acumular els recursos d’aprenentatge que han utilitzat els estudiants en cada curs acadèmic de manera organitzada
  • Estimulen la cerca de noves referències bibliogràfiques per a poder ampliar els temes treballats a l’aula
  • Permeten la col·laboració i el treball en equip, ja que els recursos seleccionats es poden compartir fàcilment
  • Fan possible l’accés a les referències bibliogràfiques des de qualsevol lloc i punt d’accés a la xarxa
  • Permeten un accés segur a la informació guardada
  • Introdueixen un element de socialització, ja que és possible etiquetar i desar els recursos consultats com a públics i així qualsevol usuari els pot consultar 
  • Fan possible localitzar fàcilment els recursos triats per altres usuaris i reutilitzar-los, gràcies a l’ús  de les etiquetes 
  • Ofereixen la possibilitat de sindicar els continguts, una manera ràpida i còmoda de seguir l’evolució d’un tema d’interès
  • Ajuden al desenvolupament de la competència digital

*amb l'ajuda de COMEin


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada