diumenge, 21 d’octubre de 2012

EL TWITTER




Ara que ja fa aproximadament un mes que utilizo el Twitter, puc dir que és una xarxa social innovadora perquè la considero molt diferent a les que hi havia fins ara i una eina de comunicació molt interessant ja que permet un gran interncavi d'informació i d'opinions de persones d'arreu del món.

És important, però, saber de què estem parlant exactament. Tot seguit, podeu llegir un breu recorregut per la seva història i una descripció del que és el Twitter.



Aquest servei té els seus orígens el març del 2006 com a projecte d'investigació i desenvolupament de la companyia Obvious, LLC, un petit start-up de San Francisco. En principi Twitter només era utilitzat com a eina de comunicació interna de l'empresa però l'octubre de 2006 es fa el llançament al públic oficial.  Jack Dorsey és el pare d'aquesta aplicació web i actual president del Consell d'administració de Twitter, Inc, empresa que va néixer a partir d'Obvious, LLC, i de l'èxit de Twitter. 

Twitter és un servei de microblogging que permet als seus usuaris enviar i llegir missatges de text d'una longitud màxima de 140 caràcters (denominats tuits) per mitjà del mateix web de Twitter, SMS, missatgeria instantània o bé aplicacions de tercers com Twidroid o Facebook. En altres paraules, podem dir que Twitter és una aplicació en la web que permet als seus usuaris escriure petits textos que poden ser llegits per qualsevol que tingui accés a la seva pàgina.

Aquestes actualitzacions es mostren en la pàgina de perfil de l'usuari, i són també enviades de forma immediata a altres usuaris que han triat l'opció de rebre-les. L'usuari original pot restringir el seguiment d'aquests missatges només per part dels membres del seu cercle d'amics, o permetre el seu accés a tots els usuaris.

Cada usuari pot decidir llegir a la seva pàgina principal els textos d'una altra persona o grup de persones, tenint sempre disponible el que altres han escrit recentment. Cada usuari pot, així, tenir una llista de "seguits" (following) i de "seguidors" (followers). Els "seguidors" llegiran els textos publicats pel "seguit" a les seves pàgines personals.




Un compte en Twitter pot ser públic o privat, sent aquesta última l'opció més adequada per a qui vulgui utilitzar aquesta plataforma per comunicar-se entre un grup privat de persones, sense tenir interès a rebre informacions de lectors desconeguts. A més, qualsevol persona que obri un compte privat haurà d'acceptar personalment les sol·licituds individuals dels que volen formar part de la seva comunitat de lectors, així és reforça la seguretat i es protegeix la intimitat personal.



*amb l'ajuda de la Wikipedia

INTERCANVIAR I COMPARTIR

Després d'aquest temps utilitzant el Twitter he arribat a algunes conclusions. 

En primer lloc, he constatat que la gent esdevé usuaria per motius molt diferents. Aquest fet queda demostrat ja que de vegades podem trobar persones que comparteixen missatges amb els seus amics a la vegada que llegeixen notícies divulgades per coneguts canals d'informació o textos escrits per famosos de diverses àrees. Altres vegades veurem usuaris amb milers de seguidors divulgant textos, enllaços, fotos i vídeos sobre els més variats temes. Fins i tot, hi ha empreses que publiquen els canvis en la seva administració i les novetats en els seus serveis.

En segon lloc, he observat que és una molt bona eina per compartir no només informació, sinó també opinions, interpretacions i maneres de pensar. Ara bé, per tal d'assolir correctament aquest objectiu és fonamental l'elecció d'usuaris que volem llegir. Si decidim seguir centenars de desconeguts arribarà un moment en què la nostra pàgina de lectura s'omplirà de textos sense cap rellevància, sent molt difícil filtrar allò que tingui una veritable importància. Hem de tenir en compte que un usuari que llegeix el que escriuen mil persones pot rebre un missatge cada cinc segons, això fa difícil mantenir un bon ritme de lectura i concentració.




En tercer lloc, per experiència personal puc dir que Twitter és una aplicació molt fàcil d'utilitzar, rea un compte i començar a escriure missatges és una tasca que pot realitzar-se en pocs minuts. Ara bé,  descobrir totes les possibilitats que té el sistema és una mica més complicat, però suposo que per satisfer les meves necessitats tampoc em calen les opcions més avançades.



En resum, crec que es una xarxa social que per sobre de tot fomenta l'intercanvi d'informació objectiva i subjectiva. A més, gràcies a la diversitat de perfils i de temes tractats, comporta un enriquiment cultural i personal per als usuaris.

FES-TE SEGUIDOR


Per als que encara no estan convençuts en fer-se usuaris d'aquesta xarxa social, us deixo el vídeo que el Twitter utilitza per a promocionar-se!








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada